Узагальнення

стану правовиховної роботи

У Новоукраїнському дошкільному навчальному закладі №5 «Берізка»

Дошкільний навчальний заклад №5 «Берізка» є дошкільним навчальним закладом комбінованого типу.

ДНЗ діє відповідно до статуту та у своїй діяльності керується Конституцією України, Законами України "Про освіту", "Про дошкільну освіту", іншими законодавчими актами.

Навчально-виховний процес у ДНЗ здійснюється у відповідності до Базового компоненту дошкільної освіти та ґрунтується на засадах творчого спрямування діяльності педагогів колективу на всебічний розвиток дитячої особистості, вмінні своєчасно помічати нові тенденції в роботі з дітьми, рахуватися з вимогами сьогодення.

Процес навчання і виховання базується на поєднанні сімейного та суспільного виховання, досягненнях вітчизняної науки, надбаннях світового педагогічного досвіду.

Основною формою навчання в дошкільному закладі є заняття, які проводяться у динаміці, із поступовим дозуванням розвивальних, виховних і навчальних вправ. Заняття мають традиційний, комплексний, комбінований характери з використанням інтерактивних методів.

Правовиховна робота з дітьми здійснюється відповідно до Базового компоненту дошкільної освіти, Базової програми розвитку дитини дошкільного віку "Я у Світі".

Вихователі проводять просвітницьку, діагностичну та корекційну роботу з дітьми. У своїй роботі вони враховують морально-психологічні особливості дітей. На прикладах конкретних ситуацій дохідливо пояснюється дітям категорії добра, зла, жорстокості, справедливості, заздрощів. Водночас у доступній формі дітям даються уявлення про правила праці й поведінки в дитячому садку, вдома на вулиці пояснюється роль людей, які охороняють порядок у місті, у селі, прищеплюється повага до цих людей. У дітей відповідно формується уявлення про відповідальність, та прагнення дотримуватися певних правил.

Здійснюючи правове виховання, педагоги активно використовують твори художньої літератури, де розкривається краса людини, різні сторони її діяльності та стосунків з іншими людьми. Аналізуючи вчинки героїв різних оповідань, діти визначають для себе, які вчинки вважаються поганими і які хорошими, за що можна поважати людину, а за що вона може бути покарана.

Правовиховна робота з дошкільнятами передбачає виконання цілого комплексу завдань з формування уявлень про нашу державу, її закони, права та обов'язки людей, правила і норми їхнього співжиття у суспільстві.

Правовиховна робота всього колективу ДНЗ спрямована на:

 розвиток особистості, розумових та творчих здібностей;

 виховання поваги до національних цінностей країни, в якій живе дитина, прав людини та основних свобод.

У дошкільному закладі підібрано необхідний обсяг і зміст життєво важливої і доступної для дітей інформації, яка дає змогу в обмежений час досягти максимального виховного ефекту, не перевантажуючи пам'ять та увагу дітей непотрібними фактами і деталями. Правові знання допомагають співвідносити свої вчинки і поведінку своїх товаришів не лише із загальноприйнятими моральними нормами, а й з вимогами законів, і вносити до своєї поведінки корективи, змінюючи її в правильному напрямку.

Особливо слід відмітити, що в освітньо-виховному процесі використовуються програма з правового виховання дітей дошкільного віку «Я - маленька людина», побудована на основі засвоєння сфер Базового компоненту дошкільної освіти. Дана програма розкриває систему роботи педагогів з дітьми, починаючи з молодшого віку, а також їхніх батьків з правової освіти.

Педагогічними працівниками використовуються різні методи і форми виховання, а саме: традиційні, комплексні та інтегровані заняття, моделювання та проектування, трудова діяльність та різні види ігор, вирішення проблемних ситуацій та завдань, спостереження та екскурсії, театралізована діяльність, тренінги, виставки, читання творів художньої літератури та бесіди за ними, вправи, образотворча діяльність, анкетування та діагностика, дискусії, перегляд та аналіз фрагментів мультиплікаційних фільмів з наступним моделюванням нових версій, обміркування та програвання заданих ситуацій.

З метою ознайомлення дітей із правами та обов'язками використовується наступні методи:

 розглядання картин із зображенням знайомих дітям життєвих ситуацій, які демонструють настрій, поведінку їх однолітків та реакцію на це старших людей або підлітків;

 вправи - практикуми: «Навіщо дітям права?», «Які обв'язки дітей?», «Чим відмінні права та обов'язки дорослих і дітей?» тощо;

 ігри-вправи на актуалізацію «Я», «Хто в нашій групі найбільш відповідальний?», «Кому можна доручити?»;

 сюжетно-рольові ігри тощо.

В ДНЗ розміщена постійно діюча виставка «Дитячий вернісаж», на якій демонструються роботи дітей з малювання, аплікації, ліплення, ручної праці, флористики тощо.

Забезпечено роботу низки гуртків за інтересами дітей, зокрема: «Паперова казка» (гурток орігамі), «Весела палітра» (гурток малювання), «Юні танцюристи» (хореографічний гурток), «Англійська для малят» (гурток англійської мови) та ін.

В кожній групі оформлено куточки з питань правового виховання на яких для вихователів, дошкільнят та батьків розміщено матеріали з правового виховання (права, відповідальність, обов'язки тощо). Оформлено куточок національної символіки

Педагогічний колектив у співдружності з технічним персоналом створює всі умови для повноцінного перебування дітей у ДНЗ, забезпечує їм однакові можливості для участі у всіх видах діяльності, що простежується у належному забезпеченні розвивального середовища: ігрових зон, куточків книги, фізкультурних та музичних куточків, місцях самостійної художньої діяльності.

З метою покращення роботи вихователів з правового виховання систематично проводяться консультації, семінари, педради, бесіди, практичні покази роботи з дітьми. Проводиться тестування вихователів на знання Базової програми розвитку дитини дошкільного віку «Я у світі», діагностика творчих здібностей педагогів.

На базі навчального закладу систематично проводяться методичні об'єднання, районні та обласні семінари-практикуми, що свідчить про визнання професійно-педагогічних здобутків ДНЗ.

Формування у дитини дошкільного віку свідомої поведінки базується на позитивних прикладах у поведінці дорослих тому, особлива увага приділяється роботі з батьками.

З метою з'ясування ставлення батьків до проблем, їх обізнаності щодо виховання дітей проводиться анкетування батьків під час яких вони відповідають на питання з різної тематики, забезпечено роботу Школи молодих батьків.

Оформлено стенд для батьків «Дитина має право», «Поради психолога», «Увага на темперамент дитини», «Всі люди на землі мають рівні права та свободи» та ін.

Методистом ДНЗ для батьків навчального закладу проводяться консультації: «Як бути з «чомучками»?», «Відкриваємо таємниці раннього віку», «Мовлення дитини», «Агресія: можна і не треба» та ін.

Андріяш Г. В.,

методист відділу освіти

Новоукраїнської державної адміністрації

Кiлькiсть переглядiв: 1089

Коментарi